Każda porządna sala konferencyjna powinna zostać w wyposażona w odpowiedni sprzęt. Nie chodzić tutaj tylko o clipboardy, tablice interaktywne czy rzutniki do prezentacji, ale także o dobrej jakości telefon konferencyjny. Na co zwrócić uwagę przy wyborze modelu do swojej firmy?

Wszystko zależy od tego, w jak dużej grupie pracujemy. Zupełnie inny model sprawdzi się do pracy w małych, 2-4 osobowych grupach, a inny na 10-osobowych konferencjach. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę, jaki zasięg mają mikrofony wbudowane w urządzenie. Do małych sal konferencyjnych wystarczą takie modele jak Poly Trio 8300. Mikrofony wbudowane w ten model mają zasięg 3,7 metrów, co jest jak najbardziej wystarczającą odległością przy pracy w niewielkich grupach. Jeśli chcemy wykorzystywać telefon konferencyjny przy większych spotkaniach, dobrze jest wybrać model, którego mikrofony mają zasięg co najmniej sześciu metrów. Niektóre urządzenia oprócz wbudowanego mikrofonu posiadają także opcje podłączenia dodatkowych mikrofonów „na kablu”. Takie rozwiązanie będzie idealne w przypadku, gdy chcemy mieć pewność, że każdy uczestnik spotkania będzie dobrze słyszalny.

Kolejnym niezwykle ważny parametrem jest system redukcji szumów. Topowi producenci od lat wykorzystują w swoich produktach technologie, mającą na celu wyciszenie niepożądanych dźwięków z naszego otoczenia. Polycom w swoich urządzeniach wykorzystuje technologię NoiseBlock, która doskonale wygłusza nasze otoczenie. Decydując się na dodatkowe mikrofony, warto też na to zwrócić uwagę. Jeśli jesteśmy już przy parametrach technicznych, pamiętajmy, aby sprawdzić, w jaki sposób możemy podłączyć telefon konferencyjnych. Na rynku są dostępne urządzenia, które możemy podłączyć do komputera, telefonu GSM, sieci SIP, Bluetooth, a także w sposób analogiczny. Wszystko zależy od tego, jaką infrastrukturą operuje nasze przedsiębiorstwo. Jeśli nie jesteśmy pewni, z którego połączenia będziemy korzystać najczęściej, powinniśmy wybrać model możliwie najbardziej uniwersalny, posiadający wiele gniazd i możliwości podłączenia do sieci.

Poza sprawami technicznymi ważne jest, aby wybrany przez nas telefon konferencyjny był prosty w obsłudze i intuicyjny. Dobrze zaprojektowane menu pozwoli obsługiwać telefon każdej osobie, która będzie w jego zasięgu. To szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw, w których występuje duża rotacja współpracowników lub gdy z jednej sali konferencyjnej korzysta wiele zespołów. Nie ma sensu marnować czasu na naukę systemu operacyjnego – dobre urządzenia są tak proste w obsłudze, że niemal każdy po kilku minutach nauczy się wykonywać połączenia. Ostatnim elementem, na który patrzymy podczas wyboru urządzenia, jest jego design. Na rynku jest wiele urządzeń zarówno z czarno-białymi, jak i kolorowymi wyświetlaczami. To, jakie wybierzemy, zależy od naszego budżetu, a także od wystroju sali konferencyjnej, w której telefon będzie wykorzystywany. Nie chcemy przecież, aby urządzenie znacznie wyróżniało się na tle otoczenia.