Branża Call Center działa w Polsce od ponad 25 lat. Przedsiębiorstwa tego typu coraz częściej decydują się na inwestycje w odpowiedni sprzęt, aby zapewnić wysoką jakość rozmowy ze swoimi potencjalnymi klientami, a także komfort pracy specjalistom ds. obsługi klienta. Oprócz odpowiednich programów wybierających rekordy, wygodnych krzeseł czy funkcjonalnych i przestronnych biurek - niezwykle ważny jest jeden element dzwoniącego. Słuchawki. Jakie wybrać? Czym się kierować przy wyborze zestawu słuchawkowego do Call Center?
Pierwszym kryterium, na które powinniśmy patrzyć, jest odpowiednie wyciszenie. Często na sali pracuje jednocześnie kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt konsultantów - bez odpowiedniego wyciszenia otoczenia, sprzedawcom trudno się skupić na rozmowie z klientem, często wybijają się z rytmu rozmowy, a także gubią wątki i się rozkojarzają. Jest to szczególnie kłopotliwe w przypadku, gdy nie wszyscy pracownicy jednakowo rozpoczynają przerwę. Izolacja dźwiękowa od otoczenia pozwoli skupić się sprzedawcy na rozmowie, a to zwiększa jego szansa na udane domknięcie sprzedaży, a tym samym my, możemy się cieszyć większym zyskiem naszej spółki.
Gdy już sprawiliśmy, że nasz sprzedawca może skupić całą swoją uwagę na kliencie, powinniśmy sprawić, aby to klient nas doskonale słyszał. Co prawda nie przeskoczymy problemu zakłóceń telefonicznych, ale możemy kupić sprzęt wyposażony w dobry mikrofon. Słuchawki Poly Blackwire 8225 to prawdziwy Święty Graal na rynku zestawów słuchawkowych. Wysokiej jakości użyte komponenty sprawiają, że nasz głos jest krystalicznie czysty, a wykorzystana technologia redukcji szumu sprawia, że klient nie słyszy niczego, poza ofertą konsultanta. Nie usłyszy rozmów prowadzonych w boxie obok, nie usłyszy komentarzy trenera. Usłyszy tylko ofertę, na której będzie mógł się skupić i ją rozważyć.
Poza parametrami techniczno-dźwiękowymi, ważne jest, aby słuchawki były także wygodne. Często konsultanci spędzają w nich minimum 6 godzin, więc jeśli nie chcemy, żeby szybko znienawidzili oni swoją pracę, warto zainwestować w sprzęt, który będzie się przyjemnie nosiło, nie będzie przegrzewał uszu i nie będzie wymagał przyciskania do ucha, aby dobrze usłyszeć dane klienta. Pamiętajmy też, aby zwrócić uwagę na system regulujący głośność - dobre słuchawki posiadają czuły, wielofunkcyjny panel, który pozwala choćby wyciszyć mikrofon w trudnych sytuacjach. Dobrze też, aby słuchawki były po prostu ładne, wszak jak to mówią - jak Cię widzą (i słyszą), tak Cię piszą! Dobre słuchawki w Call Center to inwestycja, która w połączeniu z odpowiednim przeszkoleniem personelu może dać bardzo dobre efekty. Przecież każdemu przedsiębiorcy zależy, aby jego firma się rozwijała, zdobywała nowe cele finansowe i poszerzała swoje działania.