Wiele firm decyduje się na założenie Centrum Obsługi Klienta. Nieważne czy prowadzimy sklep internetowy, agencję hostingową czy salon masażu - klienci zwracają się do nas z licznymi zapytaniami, problemami i prośbami. Jaki zestaw słuchawkowy wybrać do centrum obsługi klienta? Czy warto inwestować w profesjonalny sprzęt?
Zacznijmy oczywiście od tego, że centrum obsługi klienta nie musi być prowadzone bezpośrednio w siedzibie firmy. Może to być oddzielnie wynajęte biuro, osobna firma podwykonawcza, a nawet freelancerzy pracujący zdalnie, zwykle z domu. Zadaniem centrum obsługi klienta jest odpowiadanie na pytania i problemy zarówno osób dopiero zainteresowanych naszym towarem i usługą, jak i tych, którzy już z nami współpracują. Komunikacja zwykle odbywa się poprzez komunikatory i e-mail, ale czasami zdarza się klient, który woli bezpośrednio zadzwonić na “centralę”.
To właśnie dlatego warto zainwestować w dobry zestaw słuchawkowy. Możliwe, że będziemy musieli od razu zadziałać lub naszego rozmówcę przez panel klienta. Trzymanie wówczas telefonu w ręce może być kłopotliwe. Jeśli prowadzimy wiele rozmów, ważne, aby słuchawki były wygodne, najlepiej z możliwością regulacji rozmiaru i głośności mikrofonu i dźwięku. Zwykle cena idzie w parze z jakością, jednak przy doborze słuchawek nie powinniśmy kierować się ceną, a opiniami. Szukamy wygodnego, wytrzymałego i profesjonalnego modelu, a nie modnych słuchawek do słuchania muzyki.
Nieważne czy pracujemy w domu, czy w biurze - dobrze zainwestować w zestaw słuchawkowy z dobrym wygłuszeniem. Unikniemy tym samym rozpraszania podczas rozmowy - nieważne czy to muzyką, która gra w pokoju czy rozmową domowników lub kolegów z biura. Dobrze wyciszone słuchawki mogą nam skupić się na naszym kliencie i jego problemie. Ważne też, aby wbudowany mikrofon był dobrej jakości. Klient, który dzwoni do centrum obsługi klienta, jest już zwykle stosunkowo zdenerwowany i nie ma sensu irytować go bardziej tym, że nie jest w stanie nas zrozumieć, bo mamy mikrofon słabej jakości. Podobnie zresztą sprawa ma się ze słuchawkami - klienci nie lubią się powtarzać, a jak wiadomo klient - nasz Pan.
Centrum obsługi klienta musi działać sprawnie. Nie od dziś się mówi, że firma robi największe wrażenie na kliencie w obliczu pytania lub problemu. Klient lubi być poprowadzony za rękę, lubi być dobrze i profesjonalnie traktowany. Wybierając dobrej jakości sprzęt, możemy nie zaprzątać sobie głowy sprawami technicznymi, a skupić się na tym, co najważniejsze - na pomocy naszym klientom. Zadowolony klient wróci, a inwestycja w profesjonalny sprzęt słuchawkowy na pewno nie okaże się zmarnowana. Pamiętajmy - przy wyborze nowego zestawu słuchawkowego do centrum obsługi klienta kierujemy się wygodą, wygłuszeniem i jakością dźwięku. Resztę nadrobimy umiejętnościami.